Hej

Hej. Igen.

Nagra veckor sedan sist.

Vet faktiskt inte vad som hänt. Jag har tappat det. Blogglusten alltså.

B tror den kommer komma tillbaka.

“Du kom ju nyss hem, måste ställa om, komma in i allt igen” säger han.

Jag har varit hemma en dryg vecka, jag är inne i det igen.

Det känns faktiskt lite sorgligt, så här illa har det aldrig varit så jag hoppas han har rätt, vill egentligen inte sluta och blir vemodig bara tanken på att pausa från bloggen.

Allt är bra. Alltså verkligen, jag är inte deppig eller så, tro inte det, det var bara en del den sista tiden hemma som jag gav krafter åt. Bland annat blev vi båda sjuka hemma i Sverige, O fick öron- och jag bihåleinflammation så det var några tunga dagar efter att B åkt hem, nästan 2 veckor innan oss. Vi hade det saklart mysigt aven efter han akt, dels hemma hos Anki, Gurra och Lisa i Ystad och sedan hemma hos mina foraldrar i Varberg men det var valdigt skont att komma hem hit, till honom och till vara saker och rutiner. Och att slippa leva ur en resvaska.

Just det ar valdigt skont med huset pa Tjocko – att vi kommer ha en bas. En fast punkt vi kan utga fran och faktiskt packa upp vaskan nagra veckor, iaf pa sommaren, sa kan folk komma och halsa pa oss istället.

Vi hade det som sagt harligt som vanligt hemma i Sverige allt fran lugnt julfirande med Bs familj i Stocksund, till malning och fix i huset, var gudson Mikkels dop, mina systrars fodelsedagsfirande, Ystad och Varberg och vanner och allt vad allt innebar.

Jag var dock rejalt stressad over resan hem ensam med Otto som holl pa att bli frisk men allt gick ok aven om jag totalt sov kanske en timme, det viktiga var att han  sov och holl sig lugn istället for resten av planet vakna

Jag har saklart tankt visa lite fran allt detta men bildfunktionen pa bloggen verkar strula just ikvall sa jag ska forsoka imorgon igen.

Vi borjar sa har sa kommer jag nog igång snart igen.

Jo just det, om en dryg manad flyttar vi till Shanghai. Men mer om det en annan gang.

Kram/L

3 thoughts on “Hej

Det vore trevligt med en kommentar...