En snabbis i Shanghai

(Det här skrevs i taxin på väg till flygplatsen i Shanghai när vi insåg att WordPress är blockat i Kina, precis som Facebook och en massa annat så jag publicerar nu under mellanlandningen i Helsingfors)
20130309-081326.jpg

Shanghaismogfrån hotellet

Och så var allt packat, lägenheten tömd, städad och överlämnad, vi sa hej då till familjen P och våran Vilma, grät en skvätt men ändå helt ok, hoppade på planet till Shanghai där pappa B mötte oss, gick en promenad, hittade en servicelägenhet, träffade Johan och Ylva och några till på middag och nu är vi på väg till flygplatsen igen för att åka hem till Sverige ett par veckor.

Allt känns ok, det kommer bli kanon det här, bara annorlunda, väldigt annorlunda jämfört med KL, vi måste vara hitta ett bra boende, det är a och o. Mycket måste stämma men vi kommer behöva kompromissa på något plan, vi får se vilket.

20130309-081444.jpg

20130309-081456.jpgGlada!

Vi åker hem med Finnair via Helsingfors, total ca 12 timmar med byte jämfört med våra normala 17-18, det och att jag inte reser ensam med O gör att den här resan känns som en bit av en kaka, har inte nojat mig alls. Så skönt.

Glömde säga att jag mår bra, antibiotikan tog snabbt så smärtan i njurarna försvann på en dag och jag blev mig själv igen. Resten av familjen mår också bra och vi ser alla fram emot lite frisk Sverigeluft.

Ha en fin lördag, nu ska vi checka in, ta en kaffe och busa med Otto.

Kram,
L

One thought on “En snabbis i Shanghai

  1. Lina! Har hittat din blogg nu:) Så himla roligt att läsa och helt sjukt fina bilder, helinspirerande!
    Ska bli skoj att följa era nya äventyr, känns lite tomt här i KL nu när ni åkt.Kram!

Det vore trevligt med en kommentar...