Kunde inte kommit mer olämpligt

Jag har kännt på mig att något varit fel med men har inte kunnat sätta fingret på vad.

Trodde jag fått en släng av Ottos vad-det-nu-var med diarre, huvudvärk, kanske något illamående, något sjukt trött men kände nu i eftermiddags att fasen, det stämmer inte, det är inte magen jag känner. Det är njurarna.

Vi var på lekgruppen en snabbis, ville säga hej då till alla när jag bara kände att jag måste åka och kolla mig jag lämnade över Otto till Eva och åkte till sjukhuset i vårt område.

Läkaren på Global Doctors sa att det hade blivit utslag direkt och att mina aningar var rätt, det var inte bara urinvägsinfektion, den var “severe” vilken nu var så långt gången att jag förmodligen har början till njurinfektion.

Jag måste ju säga att det är lite typsikt, så här två dagar innan resan men såklart ändå bra att det upptäcktes i tid så jag inte blir inlagd som jag blivit 2 gånger förr när en oupptäckt urinvägsinfektion vandrat uppåt och orsakat njurbäckeninflammation, blodförgiftning, feber och what else. Så illa var det förvisso bara en av gångerna, den andra var mildare men det är något med mig och mitt kisserisystem. Inte direkt kompatibla.

Otto är nu hos Eva där vi ska bo de två sista näterna så jag ska ta mig över med en del av vår packning. Imorgon hämtar tigrarna det sista och jag ska ränna runt och göra de sista ärendena men sen hoppas jag på lite vila och att Otto är snäll mot mig på flyget till Shanghai.

Frid.

Lina

3 thoughts on “Kunde inte kommit mer olämpligt

Det vore trevligt med en kommentar...